На основу члана 94. став 6. Закона о јавним набавкама ("Службени гласник РС", број 116/08),

Министар финансија доноси

Правилник о начину вођења евиденције о јавним набавкама

Правилник је објављен у "Службеном гласнику РС", бр. 50/2009 од 10.7.2009. године.

I. УВОДНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 1.

Овим правилником ближе се уређује начин вођења евиденције о јавним набавкама.

Евиденција из става 1. овог члана води се на обрасцима, и то:

1) Образац А - за евидентирање података о закљученим уговорима о јавним набавкама;

2) Образац Б - за евидентирање података о закљученим уговорима о јавним набавкама мале вредности;

3) Образац В - за евидентирање података о поступцима јавних набавки.

Обрасци из става 2. овог члана одштампани су уз овај правилник и чине његов саставни део.

Члан 2.

У образац А уносе се подаци о уговорима закљученим у: отвореном поступку, рестриктивном поступку, преговарачком поступку без објављивања јавног позива, преговарачком поступку са објављивањем јавног позива, као и поступку путем конкурса за нацрте, за тромесечје за које се припрема извештај.

У образац А уносе се следећи подаци:

1) врста поступка;

2) основ из Закона о јавним набавкама (у даљем тексту: Закон) за примену поступка;

3) врста предмета;

4) предмет;

5) опис предмета;

6) вредност јавне набавке (процењена вредност, уговорена вредност без пореза на додату вредност, уговорена вредност са порезом на додату вредност);

7) датум закључења уговора;

8) назив и седиште изабраног понуђача;

9) матични број изабраног понуђача;

10) број приспелих понуда;

11) критеријум за избор најповољније понуде.

Члан 3.

У образац Б уносе се подаци о уговорима закљученим у поступцима јавних набавки мале вредности, одвојено за добра, радове и услуге, за тромесечје за које се припрема извештај.

У образац Б уносе се следећи подаци:

1) укупан број закључених уговора;

2) укупна вредност закључених уговора без пореза на додату вредност;

3) укупна вредност закључених уговора са порезом на додату вредност.

Члан 4.

У образац В уносе се подаци о спроведеним поступцима јавних набавки, посебно за јавне набавке и јавне набавке мале вредности, за тромесечје за које се припрема извештај.

У образац В уносе се следећи подаци:

1) број успешно спроведених поступака;

2) број обустављених поступака;

3) број делимично поништених поступака;

4) број поступака поништених у целини;

5) врста поступка;

6) врста предмета;

7) предмет;

8) опис предмета;

9) процењена вредност;

10) разлог обуставе, односно поништења поступка;

11) опис разлога.

Члан 5.

Обрасци из члана 1. став 2. овог правилника достављају се Управи за јавне набавке, у писаном и у електронском облику.

Обрасце у електронском облику наручилац доставља ако располаже одговарајућим техничким и другим условима неопходним за пружање интернет услуга и осталих услуга преноса података.

Обрасци у писаном облику морају бити оверени печатом и потписани од стране одговорног лица и службеника за јавне набавке, односно лица које обавља послове јавних набавки код наручиоца који није у обавези да има службеника за јавне набавке.

Обрасци у електронском облику морају бити урађени у електронској апликацији коју израђује Управа за јавне набавке.

Уколико у одређеном тромесечју наручилац није спровео ниједан поступак јавних набавки, нити закључио уговор о јавној набавци, Управи за јавне набавке доставља непопуњене, печатиране и потписане обрасце.

II. НАЧИН ПОПУЊАВАЊА ОБРАСЦА А

Члан 6.

1. Заглавље обрасца

Шифра делатности је петоцифрена ознака делатности из Закона о класификацији делатности и о регистру јединица разврставања ("Службени лист СРЈ", бр. 31/96, 34/96, 12/98, 59/98 и 74/99) коју наручиоцу одређује Републички завод за статистику.

Матични број је осмоцифрена ознака коју наручиоцу одређује Републички завод за статистику.

Порески идентификациони број је деветоцифрена ознака коју наручиоцу одређује Пореска управа.

2. Подаци о поступку и предмету јавне набавке

Податке о поступку и предмету јавне набавке наручилац уписује у колоне I, II, III, IV, V и VI обрасца.

У колону I уписује се редни број.

У колону II (врста поступка) уписује се једна од следећих шифара:

1 - отворени поступак

2 - рестриктивни поступак

3 - преговарачки поступак без објављивања јавног позива

4 - преговарачки поступак са објављивањем јавног позива

5 - конкурс за нацрте

У колону III (основ из Закона) прецизно се наводи основ за примену рестриктивног поступка и преговарачког поступка са и без објављивања јавног позива, тако што се уписује члан, став и тачка из Закона (на пример: 24.1.3).

У колону IV (врста предмета јавне набавке) уписује се једна од следећих шифара:

1 - добра

2 - услуге

3 - радови

У колону V (предмет јавне набавке) уписује се:

- ако је предмет јавне набавке добро (у колони IV уписана је ознака 1) једна од следећих шифара:

01 потрошни материјал (за обављање делатности, за одржавање објеката, канцеларијски и рачунарски материјал, средства за прање и чишћење, општи ситни инвентар, папирна конфекција и сл.)

02 храна, намирнице

03 техничка опрема за обављање делатности (уређаји, машине, апарати, механизација и сл.)

04 канцеларијска и друга опрема у објектима

05 рачунарска опрема (хардверска и софтверска)

06 превозна средства

07 грађевински (инсталациони) материјал, опрема и машине

08 горива и мазива

09 радна и заштитна одећа и опрема

10 друга добра

11 добра у области водопривреде

12 добра у области енергетике

13 добра у области рударства

14 добра у области телекомуникација

15 добра у области саобраћаја.

- ако је предмет јавне набавке услуга (у колони IV уписана је ознака 2) једна од следећих шифара:

01 услуге одржавања и поправке

02 услуге копненог саобраћаја (осим услуга железничког саобраћаја за које се уписује ознака 19), укључују и услуге превоза у оклопљеним возилима, курирске услуге, осим превоза поште

03 услуге ваздушног превоза путника и робе, осим превоза поште

04 копнени и ваздушни превоз поште (осим услуга железничког саобраћаја за које се уписује ознака 19)

05 телекомуникационе услуге, осим услуга гласовне телефоније, телекса, радио телефоније, пејџинга, интернета и сателитских услуга

06 финансијске услуге - услуге осигурања

07 финансијске услуге - банкарске и инвестиционе услуге, осим набавки финансијских услуга у вези са емитовањем, продајом, куповином или преносом хартија од вредности или других финансијских инструмената и услуга Народне банке Србије

08 рачунарске услуге

09 услуге истраживања и развоја, осим набавки за услуге у области истраживања и развоја код којих се резултат истраживања не користи искључиво од стране наручиоца за његове сопствене потребе, под условом да наручилац понуђене услуге плаћа у потпуности

10 услуге рачуноводства, ревизије и вођења књига

11 услуге у области истраживања тржишта и јавног мнења

12 услуге менаџментског консалтинга, осим услуга арбитраже, поравнања и сродних услуга

13 архитектонске услуге; инжењерске услуге; услуге урбанистичког планирања и пејзажне архитектуре; услуге техничког тестирања и анализа

14 рекламне услуге

15 услуге чишћења зграда и услуге управљања непокретностима

16 издавачке и штампарске услуге на основу хонорара или уговора

17 услуге уклањања отпадака, санитарне услуге и сродне услуге

18 услуге хотела и ресторана

19 услуге железничког саобраћаја

20 услуге речног саобраћаја

21 додатне и помоћне саобраћајне услуге

22 правне услуге

23 услуге регрутовања кадрова

24 истражне услуге и услуге обезбеђења, осим услуга обезбеђења превоза у оклопљеним аутомобилима

25 услуге образовања и професионалног оспособљавања

26 здравствене и социјалне услуге

27 услуге у области рекреације, културе и спорта

28 друге услуге

29 услуге у области водопривреде

30 услуге у области енергетике

31 услуге у области рударства

32 услуге у области телекомуникација

33 услуге у области саобраћаја

- ако су предмет јавне набавке радови (у колони IV уписана је ознака 3) једна од следећих шифара, и то:

за опште радове на зградама и ниској градњи (без посебних спецификација) и рушење:

11 општи радови на зградама и у нискоградњи (без посебних спецификација)

12 рушење

за градњу објеката и делова објеката:

21 општи грађевински радови

22 постављање стреха и кровни радови

23 градња димњака, пећи и камина

24 заштита од воде и влаге

25 обнова и одржавање спољних зидова (поновно попуњавање додира између цигли малтером, чишћење итд.)

26 подизање и уклањање скела

27 друге специјализоване делатности повезане с грађевинским радовима, укључујући дрводељство

за нискоградњу: градња путева, мостова, пруга итд.:

31 општи радови у области нискоградње

32 земљани радови

33 градња мостова, тунела и окана; бушење

34 хидроградња и уређење вода (реке, канали, пристаништа, притоке, и бране)

35 градња путева, железничких пруга, аеродрома и спортских објеката

36 специјализовани грађевински радови повезани са водом (иригација, исушивање земље, водоснабдевање, одстрањивање отпадних вода, канализација итд.)

37 други грађевински радови, укључујући специјализоване делатности у другим областима нискоградње

за инсталације при градњи:

41 општи индустријски радови

42 инсталације за снабдевање гасом и водом и инсталације санитарне опреме

43 инсталације грејних и вентилационих уређаја (централно грејање, клима-уређаји, вентилација)

44 изолациони радови

45 електричне инсталације

46 инсталација антена, громобрана, телефона итд.

за завршне грађевинске радове:

51 општи завршни грађевински радови

52 фасадни и гипсани (стуко) радови

53 уграђивање унутрашње дрвенарије (укључујући стављање паркета)

54 молерски и стакларски радови и стављање тапета

55 постављање плочица и других подних и зидних облога

56 други завршни и допунски грађевински радови (уградња камина итд.)

за градњу:

57 у области водопривреде

58 у области енергетике

59 у области рударства

60 у области телекомуникација

61 у области саобраћаја

У колону VI (опис предмета јавне набавке), у случају да се у колону V уписује једна од следећих шифара:

10 - за друга добра

28 - за друге услуге

27 - за друге специјализоване делатности повезане с грађевинским радовима

37 - за друге грађевинске радове

56 - за друге завршне и допунске грађевинске радове

као и у осталим случајевима где предмет јавне набавке није довољно јасно и прецизно описан шифром, предмет се обавезно описује и речима. Опис предмета треба да буде кратак и јасан.

3. Подаци о вредности јавне набавке

Подаци о вредности закључених уговора о јавним набавкама уписују се у колоне VII, VIII и IX. Износи у колонама морају бити уписани у хиљадама динара.

У колону VII (процењена вредност) уписује се процењена вредност уговора о јавној набавци без пореза на додату вредност из одлуке о покретању поступка (члан 28. став 1. тачка 3) Закона).

У колону VIII (уговорена вредност без ПДВ-а) уписује се вредност закљученог уговора без пореза на додату вредност.

У колону IX (уговорена вредност са ПДВ-ом) уписује се вредност закљученог уговора са порезом на додату вредност.

4. Подаци о изабраном понуђачу јавне набавке

Подаци о изабраном понуђачу уписују се у колоне X, XI и XII.

У колону X (датум закључења уговора) уписује се датум када је између наручиоца и понуђача закључен уговор.

У колону XI (назив изабраног понуђача) уписује се:

- назив и седиште понуђача са којим је закључен уговор ако је понуђач из Републике Србије;

- назив и држава понуђача са којим ја закључен уговор ако је понуђач из стране државе;

- име и презиме понуђача са којим је закључен уговор ако је понуђач физичко лице.

У колону XII (матични број) уписује се:

- осмоцифрени матични број изабраног понуђача, ако је понуђач из Републике Србије;

- јединствени регистрациони (евиденциони) број понуђача према позитивним прописима државе понуђача са којим је закључен уговор, ако је понуђач из стране државе;

- јединствени матични број грађана, ако је понуђач физичко лице.

5. Подаци о приспелим понудама

У колону XIII (број приспелих понуда) уписује се укупан број приспелих понуда за закључени уговор.

У колону XIV (критеријум за избор) наводи се критеријум који је примењен за избор најповољније понуде, и то уписивањем једне од следећих шифара:

1 - економски најповољнија понуда,

2 - најнижа понуђена цена.

У последњи ред обрасца уписује се укупна процењена, укупна уговорена вредност без пореза на додату вредност и укупна уговорена вредност са порезом на додату вредност уговора закључених у тромесечју за које се припрема извештај.

III. НАЧИН ПОПУЊАВАЊА ОБРАСЦА Б

Члан 7.

1. Заглавље обрасца

Шифра делатности је петоцифрена ознака делатности из Закона о класификацији делатности и о регистру јединица разврставања ("Службени лист СРЈ", бр. 31/96, 34/96, 12/98, 59/98 и 74/99) коју наручиоцу одређује Републички завод за статистику.

Матични број је осмоцифрена ознака коју наручиоцу одређује Републички завод за статистику.

Порески идентификациони број је деветоцифрена ознака коју наручиоцу одређује Пореска управа.

2. Подаци о предмету, броју и укупној вредности јавних набавки мале вредности

Подаци о врсти предмета, укупном броју и укупној вредности закључених уговора о јавним набавкама мале вредности уписују се у колоне I, II, III, IV и V обрасца.

У колону I уписује се редни број.

У колону II (врста предмета јавне набавке) уписано је:

- добра

- услуге

- радови.

У колону III (укупан број закључених уговора) за сваку врсту предмета јавне набавке уписује се укупан број свих закључених уговора о јавним набавкама мале вредности.

У колону IV (укупна вредност закључених уговора без ПДВ-а) за сваку врсту предмета јавне набавке уписује се укупна вредност свих закључених уговора о јавним набавкама мале вредности без пореза на додату вредност, у хиљадама динара.

У колону V (укупна вредност закључених уговора са ПДВ-ом) за сваку врсту предмета јавне набавке уписује се укупна вредност свих закључених уговора о јавним набавкама мале вредности са порезом на додату вредност, у хиљадама динара.

IV. НАЧИН ПОПУЊАВАЊА ОБРАСЦА В

Члан 8.

Образац В састоји се из две табеле:

1) табела 1 за збирно евидентирање података о исходу поступака јавних набавки (у даљем тексту: Табела 1);

2) табела 2 за евидентирање података о разлозима за обуставу, односно поништење конкретног поступка јавне набавке (у даљем тексту: Табела 2).

Члан 9.

1. Заглавље обрасца

Шифра делатности је петоцифрена ознака делатности из Закона о класификацији делатности и о регистру јединица разврставања ("Службени лист СРЈ", бр. 31/96, 34/96, 12/98, 59/98 и 74/99) коју наручиоцу одређује Републички завод за статистику.

Матични број је осмоцифрена ознака коју наручиоцу одређује Републички завод за статистику.

Порески идентификациони број је деветоцифрена ознака коју наручиоцу одређује Пореска управа.

2. Табела 1

У Табели 1 наведени су могући исходи поступка јавне набавке.

У празна поља, уписује се укупан број поступака за сваки од наведених исхода, посебно за јавне набавке велике вредности и јавне набавке мале вредности.

3. Табела 2

У Табели 2 се наводе разлози за обустављање, односно поништење поступка јавне набавке.

Колоне од I до VI попуњавају се на идентичан начин као и истоимене колоне из обрасца А, с том разликом што се овде врши евиденција поступака јавних набавки, и што се код евидентирања поступка јавне набавке мале вредности користи шифра 6.

У колони VII (разлог обуставе/поништења поступка) евиденција се води на следећи начин:

- ако је поступак обустављен од стране наручиоца, уписује се једна од следећих шифара:

11 - одбијене све неисправне, неодговарајуће и неприхватљиве понуде

12 - нису испуњени услови за састављање листе од најмање три кандидата

13 - услед објективних и доказивих разлога поступак није могао да се оконча, односно престала је потреба наручиоца за набавком

- ако је поступак поништен делимично од стране наручиоца, уписује се једна од следећих шифара:

21 - неправилна оцена понуде као исправне или одговарајуће

22 - неправилна примена елемената критеријума предвиђених конкурсном документацијом

23 - онемогућавање увида у документацију о спроведеном поступку

24 - неправилна садржина одлуке о избору најповољније понуде

25 - неправилна оцена понуде као неприхватљиве

26 - остало

- ако је поступак поништен делимично решењем Републичке комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки (у даљем тексту: Републичка комисија), уписује се једна од следећих шифара:

31 - неправилна оцена понуде као исправне или одговарајуће

32 - неправилна примена елемената критеријума предвиђених конкурсном документацијом

33 - онемогућавање увида у документацију о спроведеном поступку

34 - неправилна садржина одлуке о избору најповољније понуде

35 - неправилна оцена понуде као неприхватљиве

36 - остало

- ако је поступак поништен у целини од стране наручиоца, уноси се једна од следећих шифара:

41 - јавни позив или конкурсна документација не садрже све елементе прописане Законом и подзаконским актима

42 - дискриминаторски услови у јавном позиву или конкурсној документацији

43 - дискриминација кроз техничке спецификације у јавном позиву и конкурсној документацији

44 - нејасан опис методологије примене елемената критеријума

45 - неправилност у фази отварања понуда и састављања записника о отварању понуда

46 - појашњење и измене конкурсне документације које су у супротности са одредбама Закона и подзаконских аката

47 - остало

- ако је поступак поништен у целини решењем Републичке комисије, уписује се једна од следећих шифара:

51 - јавни позив или конкурсна документација не садрже све елементе прописане Законом и подзаконским актима

52 - дискриминаторски услови у јавном позиву или конкурсној документацији

53 - дискриминација кроз техничке спецификације у јавном позиву и конкурсној документацији

54 - нејасан опис методологије примене елемената критеријума

55 - неправилност у фази отварања понуда и састављања записника о отварању понуда

56 - појашњење и измене конкурсне документације које су у супротности са одредбама Закона и подзаконских аката

57 - остало

У колони VIII (опис разлога) наводи се кратко и јасно разлог за обуставу/поништење поступка јавне набавке у случају да је у колони VII (разлог обуставе/поништења поступка) уписана једна од шифара за остало (26, 36, 47 и 57), као и у осталим случајевима где је потребно дати додатно појашњење колоне VII.

V. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 10.

Наручилац доставља Управи за јавне набавке обрасце у електронском облику, ако наручилац за састављање образаца у електронском облику има техничке услове, почев од рока прописаног за достављање извештаја о јавним набавкама за трећи квартал 2009. године.

До стицања сертификата за службеника за јавне набавке обрасце у писаном облику потписује, поред овлашћеног лица, и лице које обавља послове јавних набавки.

Члан 11.

Даном ступања на снагу овог правилника престаје да важи Правилник о обрасцима за евидентирање података о јавним набавкама ("Службени гласник РС", број 9/03).

Члан 12.

Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у "Службеном гласнику Републике Србије".

Број 110-00-00217/09

У Београду, 6. јула 2009. године

Министар,

др Диана Драгутиновић, с.р.

 

НАЗИВ НАРУЧИОЦА:   ШИФРА ДЕЛАТНОСТИ:
 
                 
АДРЕСА НАРУЧИОЦА:   МАТИЧНИ БРОЈ:
                 
  ПИБ:
 
                 

ОБРАЗАЦ А ЗА ЕВИДЕНТИРАЊЕ ПОДАТАКА О ЗАКЉУЧЕНИМ УГОВОРИМА О ЈАВНИМ НАБАВКАМА ЗА ПЕРИОД __________

Редни
број

Подаци о поступку и предмету јавне набавке Подаци о вредности јавне набавке (у хиљадама динара) Подаци о изабраном понуђачу Подаци о понуди
Врста поступка Основ из ЗЈН Врста предмета Предмет Опис предмета јавне набавке Процењена вредност Уговорена вредност без ПДВ Уговорена вредност са ПДВ Датум закључења уговора Назив и седиште изабраног понуђача Матични број Број приспелих понуда Критеријум за избор

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

XIII

XIV

1

                         

2

                         

3

                         

4

                         

...

                         
УКУПНО                

Место и датум:
____________________

Печат
 

Одговорно лице:
___________________________
Службеник за јавне набавке:*
___________________________
Телефон: __________________

*или друго лице које обавља послове јавних набавки

 

 

НАЗИВ НАРУЧИОЦА:   ШИФРА ДЕЛАТНОСТИ:
 
                 
АДРЕСА НАРУЧИОЦА:   МАТИЧНИ БРОЈ:
                 
  ПИБ:
 
                 

ОБРАЗАЦ Б ЗА ЕВИДЕНТИРАЊЕ ПОДАТАКА О ЗАКЉУЧЕНИМ УГОВОРИМА О ЈАВНИМ НАБАВКАМА МАЛЕ ВРЕДНОСТИ ЗА ПЕРИОД ____________

Редни број Врста предмета
јавне набавке
Укупан број
закључених уговора
Укупна вредност
закључених уговора без ПДВ
(у хиљадама динара)
Укупна вредност
закључених уговора са ПДВ
(у хиљадама динара)

I

II

III

IV

V

1

добра

     

2

услуге

     

3

радови

     

Укупно

     

Место и датум:
____________________

Печат
 

Одговорно лице:
___________________________
Службеник за јавне набавке:*
___________________________
Телефон: __________________

*или друго лице које обавља послове јавних набавки

 

 

НАЗИВ НАРУЧИОЦА:   ШИФРА ДЕЛАТНОСТИ
 
                 
АДРЕСА НАРУЧИОЦА:   МАТИЧНИ БРОЈ
                 
  ПОРЕСКИ ИДЕНТИФИКАЦИОНИ БРОЈ
 
                 

ОБРАЗАЦ В ЗА ЕВИДЕНТИРАЊЕ ПОДАТАКА О ПОСТУПЦИМА ЈАВНИХ НАБАВКИ ЗА ПЕРИОД ____________

Табела 1

Исход поступака
јавних набавки
Број поступака
Јавне набавк
 велике вредности
Јавне набавке
мале вредности
Успешно спроведени    
Обустављени    
Поништени делимично    
Поништени у целини    
Укупно    

 

Табела 2

Редни
број
Врста поступка Врста предмета Предмет Опис предмета јавне
набавке
Процењена
вредност
(у хиљадама
динара)
Разлог
обуставе/
поништења
поступка
Опис разлога
I II III IV V VI VII VIII
1              
2              
3              
4              
...              

Место и датум:
____________________

Печат
 

Одговорно лице:
___________________________
Службеник за јавне набавке:*
___________________________
Телефон: __________________

*или друго лице које обавља послове јавних набавки