На основу члана 54. став 3. Закона о јавним набавкама ("Службени гласник РС", број 116/08),

Министар финансија доноси

Правилник о начину поступања са електронским понудама и начину спровођења електронске лицитације у поступцима јавних набавки

Правилник је објављен у "Службеном гласнику РС", бр. 50/2009 од 10.7.2009. године.

Члан 1.

Овим правилником ближе се уређује начин поступања са електронским понудама и начин спровођења електронске лицитације у поступцима јавних набавки.

Електронска понуда јесте понуда или део понуде коју понуђач доставља наручиоцу у електронском облику и као таква мора да буде предвиђена конкурсном документацијом, да испуњава начело електронског пословања према посебним прописима и да са осталим деловима понуде истог понуђача чини недвосмислену целину.

Електронска лицитација је надметање међу понуђачима у поступку јавне набавке кроз давање нових, повољнијих понуда електронским путем, које наручилац рангира помоћу метода за аутоматско оцењивање.

Члан 2.

Подношење електронских понуда је могуће уколико наручилац у конкурсној документацији одреди такву могућност.

Информације у конкурсној документацији потребне за подношење електронских понуда морају бити доступне свим заинтересованим понуђачима.

Информациони систем наручиоца мора да обезбеди технолошки независан пријем понуда и мора бити бесплатно доступан свим заинтересованим понуђачима.

Средства (уређаји) за пријем електронских понуда морају, уз помоћ техничких средстава и одговарајућих поступака, осигуравати да:

1) су електронске понуде потписане у складу са прописима којима се уређује начин њихове заштите;

2) електронски потпис буде оверен квалификационом потврдом;

3) електронска понуда има временску ознаку, односно да се тачно може одредити датум, сат и минут пријема понуда;

4) пре унапред одређеног тренутка отварања понуда нико нема приступ подацима из понуда;

5) се, уколико је прекршена забрана приступа подацима из понуда, то може лако открити;

6) само особе овлашћене од стране наручиоца могу одредити и променити датум и сат отварања понуда;

7) само овлашћеним особама буде омогућен приступ подацима из понуда, и то само њиховим истовременим деловањем ако их је више.

Доказе о испуњености услова за учешће у поступку јавне набавке који се не могу доставити у електронском облику, понуђачи су дужни да доставе у писаном облику пре истека рока за подношење понуда.

У случају из става 5. овог члана понуђач је дужан да у електронском делу понуде јасно означи на коју јавну набавку и на коју понуду се односи, тако да делови понуде чине недвосмислену целину.

На подношење електронских пријава сходно се примењују одредбе ст. 1. до 6. овог члана.

Информациони систем наручиоца мора омогућити архивирање електронских понуда у складу са прописима којима се уређује електронско пословање и прописима којима се уређује област документарне грађе и архива.

Члан 3.

Наручилац објављује намеру да спроведе електронску лицитацију у јавном позиву за учествовање у електронској лицитацији (у даљем тексту: јавни позив) и конкурсној документацији.

Наручилац не може да спроводи електронску лицитацију у намери да се спречи или ограничи конкуренција међу понуђачима или да се промени предмет уговора о јавној набавци како је одређен у јавном позиву и конкурсној документацији.

Електронска лицитација се може спроводити у отвореном поступку, другој фази рестриктивног поступка и преговарачком поступку са објављивањем јавног позива, и то само када се предмет јавне набавке може јасно и објективно описати.

Наручилац може да спроведе електронску лицитацију без обзира на критеријуме на основу којих бира најповољнију понуду.

Електронска лицитација се може спроводити само у погледу делова понуда који се могу на јасан и разумљив начин квантификовати, тако да их је могуће представити у бројевима или процентима, односно да су погодни за аутоматско оцењивање помоћу електронских средстава, без било какве интервенције наручиоца.

Делови понуда, у смислу става 5. овог члана могу бити цена као једини критеријум или елемент критеријума, али и остали елементи критеријума економски најповољније понуде.

Електронска лицитација се не може спроводити у поступку јавне набавке услуга, ни у поступку јавне набавке радова који обухватају услугу пројектовања.

Члан 4.

Наручилац је дужан да у конкурсној документацији обавести понуђаче о:

1) деловима понуде који су предмет електронске лицитације;

2) границама у којима се могу мењати вредности делова понуда;

3) условима под којима понуђачи могу мењати понуде (нпр. минимална разлика у цени која се захтева приликом спровођења електронске лицитације и др.);

4) подацима доступним понуђачима током електронске лицитације, односно када ће бити доступни;

5) начину спровођења електронске лицитације (нпр. када почиње; у колико фаза ће се спроводити; на који начин понуђачи могу да сазнају резултате рангирања; када се и како завршава и др.);

6) електронској опреми којом се спроводи електронска лицитација и техничким спецификацијама потребним за везу са информационим системом наручиоца.

Члан 5.

Пре почетка електронске лицитације, наручилац спроводи претходну стручну оцену понуда, примењујући критеријум и све елементе критеријума одређене у јавном позиву и конкурсној документацији.

Јавни позив доставља се електронским путем истовремено понуђачима за које се, на основу претходне стручне оцене понуда, утврди да су поднели исправне и одговарајуће понуде.

Јавни позив садржи:

1) податке од значаја за коришћење информационог система наручиоца;

2) датум и сат почетка електронске лицитације;

3) резултат претходне стручне оцене понуда;

4) математичку формулу која ће се примењивати у електронској лицитацији, која омогућава да се аутоматски одреде промене у рангирању понуда на основу понуђених нових цена, односно осталих елемената критеријума за избор најповољније понуде (у даљем тексту: математичка формула).

Математичка формула мора да садржи пондере за све елементе критеријума које је наручилац одредио у јавном позиву и конкурсној документацији, прилагођена за оцену измењених вредности делова понуде.

Ако су дозвољене варијанте понуде, за сваку од варијанти се саставља различита математичка формула.

Електронска лицитација се може спроводити у више узастопних фаза и може почети најраније два дана од дана достављања позива из става 2. овог члана.

Члан 6.

Уколико су у конкретном поступку јавне набавке понуде поднете у електронском облику, наручилац може електронску лицитацију да спроводи без посебног позивања понуђача, одмах после отварања понуда и њиховог аутоматског рангирања, под условом да се сваком од понуђача омогући приступ подацима о тренутном рангирању и о понуђеним вредностима делова понуда других понуђача.

Наручилац у конкурсној документацији објављује намеру да спроведе електронску лицитацију на начин предвиђен ставом 1. овог члана.

Члан 7.

Током спровођења сваке од фаза електронске лицитације, наручилац понуђачима истовремено шаље податке који су довољни да у сваком тренутку одреде редослед поднетих понуда.

Наручилац може у било ком тренутку да објави број понуђача који учествују у електронској лицитацији, али не може да открије идентитет понуђача који учествују у електронској лицитацији.

Члан 8.

Наручилац завршава електронску лицитацију на један или више следећих начина:

1) одређивањем тачног датума и сата престанка електронске лицитације;

2) престанком пријема нове цене или елементе критеријума, који задовољавају захтеве у погледу минималних разлика. Време које је дозвољено да протекне после пријема последње промене понуде, а пре завршетка лицитације наручилац наводи у јавном позиву;

3) завршетком броја фаза електронске лицитације одређених у јавном позиву.

Члан 9.

После завршетка електронске лицитације, наручилац спроводи стручну оцену понуда на основу критеријума и елемената критеријума одређених у јавном позиву и конкурсној документацији.

Наручилац доноси одлуку о избору најповољније понуде на основу стручне оцене понуда.

Члан 10.

Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у "Службеном гласнику Републике Србије".

Број 110-00-00218/09

У Београду, 6. јула 2009. године

Министар,

др Диана Драгутиновић, с.р.